Bez tytułu Bez tytułu Seeing things just as they are Bez tytułu Bez tytułu Bez tytułu Bez tytułu Bez tytułu Bez tytułu Siesta time Bez tytułu Bez tytułu So much is bound with memory Bez tytułu
Grafika artystyczna daje możliwość wielokrotnego, limitowanego powielania rysunku, znajdującego się na stworzonej i zakomponowanej przez artystę matrycy. W październiku chcielibyśmy zaprezentować Państwu nietypową, bo przeczącą temu założeniu technikę graficzną – monotypię, pozwalającą na wykonanie tylko jednej, wyjątkowej odbitki. Artystką działającą w tej dziedzinie była Beata Nehring (1932-2009) – bohaterka naszej najnowszej wystawy, córka założycieli Fabryki Jedwabiu w Milanówku, architekt wnętrz, malarka, grafik, projektant mebli. Beata Nehring ukończyła Warszawską Akademię Sztuk Pięknych oraz Państwową Wyższą Szkołę Sztuk Plastycznych we Wrocławiu. Monotypią zainteresowała się w końcu lat 80 XX wieku i kontynuowała swoje twórcze poszukiwania w tej dziedzinie do 2004 roku. W tym okresie powstały wielobarwne, abstrakcyjne i unikatowe kompozycje, za każdym razem sygnowane i numerowane „1/1”. Do 1996 roku wiele z jej prac posłużyło za wzór i zostało wykorzystane w malarstwie na jedwabiu w fabryce ojca – Henryka Witaczka. Pierwszą wystawą Beaty Nehring była ekspozycja w warszawskiej Galerii „Kordegarda” w 1971 roku. Później artystka prezentowała swoje prace przede wszystkim za granicą, m.in. w Finlandii, Szwajcarii, Danii, Holandii, Wielkiej Brytanii, Belgii, Francji. Przez wiele lat współpracowała z Galerią Grafiki i Plakatu na Hożej w Warszawie. Nasza monograficzna wystawa jest zatem kontynuacją promocji jej twórczości w kraju.